Festiwal Filmowy Kocham Dziwne Kino vol.9 - zgłoszenia
Tegoroczna edycja festiwalu z pewnością należała do najbardziej zagadkowych. Do samego końca naboru filmów nie byliśmy pewni czy w ogóle się odbędzie, a jeśli tak, to w jakiej formie? Zdecydowaliśmy się na bardzo powściągliwą promocję, a jednak i tak otrzymaliśmy 44 zgłoszenia.
13 czerwca
opublikujemy program dziewiątej edycji Festiwalu Filmowego Kocham Dziwne
Kino. Zanim to nastąpi zachęcamy do zapoznania się z filmami,
które zostały na tegoroczny festiwal zgłoszone.
* - opisy pochodzą z kart zgłoszeniowych nadesłanych przez twórców.
POSTAPO MOVIE (2016)
reż. Konrad Gontarczyk, Robert Noga
Film
o ludzkiej naturze, dwóch twarzach i osobowości człowieka. O tym, że
ile w nas Boga tyle demona, a koniec końcem i tak dążymy do
autodestrukcji.
WERSETY APOKALIPSY (2019)
reż. Dawid Topór
Wiele
lat po nuklearnym armagedonie ludzkość zaczyna stawiać pierwsze kroki
ku odbudowie cywilizacji. Świat wciąż jest ogromnym cmentarzyskiem
borykającym się z problemem głodu i choć warunki bytowe są ciężkie, to
życie toczy się nadal. Młody pracownik placówki kurierskiej otrzymuje
zlecenie dostarczenia ważnej przesyłki dla pewnego wpływowego przywódcy.
Kurier wyrusza w postapokaliptyczne pustkowie rządzone przez bandy
degeneratów,
psychopatów i innego rodzaju plugastwo.
psychopatów i innego rodzaju plugastwo.
KOLEKCJONER SKÓR (2019)
reż. Dawid Topór
Na
Dolnym Śląsku grasuje seryjny morderca, który ma już na koncie 3
makabryczne zbrodnie. Ze względu na swoje upodobanie do największego
organu ludzkiego organizmu, został już przez media ochrzczony mianem
''Kolekcjonera Skór''.
PRZYBYSZE (2020)
reż. Krzysztof Ryczek
Daniel i Krzysztof są pasjonatami zjawisk paranormalnych. Całymi dniami wypatrują znaków i śladów obcych oraz marzą o spotkaniu z przybyszami z innych planet. Pewnego dnia ich marzenie się spełnia...
UCIEKINIERZY (2019)
reż. Michał Domaszewski, Konrad Domaszewski
Mietek i Mariusz uciekają ze szpitala żeby przeżyć ostatnią wielką podróż w życiu.
GRUN DE BERG. WYZWANIE (2019)
reż. Marcin Olechnowski
Film przedstawia historię Władysława Grün de Berga – szanowanego w środowisku górskim alpinisty zielonogórskiego pochodzenia – zdobywcy najbardziej wymagających szczytów. By wrócić do wspinaczki decyduje się na wyprawę na niezdobytą jeszcze nigdy Górę Tatrzańską. Dokumentaliści śledzą każdy krok bohatera, będąc obserwatorem jego codzienności, ludzi, z którymi przebywa oraz zmagań i wyrzeczeń jego śmiałej wspinaczki. To historia o wielkim ryzyku i prawdziwym znaczeniu pasji, oddania się górskim wyprawom. By widz dokładnie zgłębił biografię Władysława, ekipa zebrała fotografie, wycinki prasowe oraz filmy z archiwów prywatnych, które ułożone w sekwencje i wywiady tworzą fabularną, spójną całość.
PIERWSZY WRZEŚNIA (2017)
reż. Aleksandra Skorupa
Pierwszy września jest pozornie zwykłą rodzinną uroczystość, które zmienia się w surrealistyczne piekiełko głównej bohaterki. To dziwna więź między monologizującą babcią i milczącym wnukiem. Tutaj wojna globalna przeplata się z indywidualną, a realizm z domowym teatrem.
POTKNIĘCIE (2020)
reż. Jakub Kuczyński
Chłopak stojący na górze wału przeciwpowodziowego pali papierosa. Zauważa nad rzeką osobę, która zachowuje się w niepokojący sposób.
WAWRZYNY JUŻ ŚCIĘTO (2020)
reż. Tomasz Janowski
Łyk kawy, pobudza bohatera do zagłębienia się we wspomnienie. We wspomnienie niepowodzenia. We wspomnienie porażki.
KONFLIKT OLESKI (2019)
reż. Mateusz Pawełczyk
Konflikt Oleski to fresk historyczny dotyczący wydarzeń z roku 1919 na Górnym Śląsku - leżącym w ówczesnych Prusach nieopodal nowopowstałego państwa - Polski. Film oparty na faktach - na tzw. powstaniu oleskim będącym preludium do "powstań śląskich". Mówi o życiu tamtych czasów, o dylematach i konfliktach politycznych i narodowościowych na Śląsku. Z małymi wątkami feministycznymi (np. prawo do głosu) czy proekologicznymi.
DAY OF CARNAGE (2019)
reż. Kamil Krukowski
LA ULTIMA NOCHE (2020)
reż. Kamil Wójcik
Jest to tribute "Psa andaluzyjskiego". Scena przy stole została nagrana w Kordobie, ujęcie na księżyc w Benalmadenie, a czaszka została sfotografowania w muzeum w Rondzie.
BLOODY MARGHERITA (2017)
reż. Kamil Wójcik
Nagranie z kamery monitoringu jednego z moteli przy bocznej trasie do Miami. Ponoć istnieje więcej taśm z tego wydarzenia.
IPERYT - WHAT MAN CREATES (2018)
reż. Kamil Wójcik
Animowany teledysk dla zespołu IPERYT.
KOUNTERCLOCKWISE - CONTROL MECHANISM (2019)
reż. Kamil Wójcik
Usiądź wygodnie na kanapie, weź popcorn, telefon, pilota, wszystko co potrzebujesz. Zgaś światło, zasłoń okna i zanurz się w papkę jaką serwuje ci twój mały, stary telewizor. Gdy natrafisz na coś ciekawego szybko zmień kanał. A kiedy przerzucisz już wszystkie programy, zacznij od nowa, a dlaczego by nie?
KUKUŁEK (2018)
reż. Kamil Wójcik
kukułek
1. << ptak grzebieniowy charakteryzujący się podrzucaniem swoich jaj innym ptakom, aby wychowały jego potomstwo >>
2. << figurka przypominająca tego ptaka, używana w zegarach do oznajmiania upływającego czasu>>
TA KOSZMARNA NIEDZIELA (2018)
reż. Kamil Wójcik
Kiedy nieubłaganie nadchodzi wolna niedziela, a wokoło rozbrzmiewa chichot rodzin przepychających się pośród parków, a galerie i sklepy są zamknięte, niektórzy przeżywają koszmar. Zamknięci w czterech ścianach, przygnieceni natłokiem myśli, toczą walkę o przetrwanie. Kiedy praca zdaje się być chwilą wytchnienia, wtedy dzień wolny staje się tragedią.
SOBOTNI ROSÓŁ - TAMA (2018)
reż. Kamil Wójcik
O świcie, kiedy pijackie gadki przy dogasającym ognisku zmierzają niebezpiecznie w kierunku buntu przeciwko władzy, w niektórych umysłach budzi się chęć walki.
TRUDNE SPRAWY (2020)
reż. Jakub Gryzowski
Historia trudnych relacji człowieka I kota.
DEEP-PRESSION - SPECTRE TEMPLES (2020)
reż. Sebastian "Lethargus" Maciejewski
"Spectre Temples" teledysk opowiada historię pewnego wędrowca podróżującego w czasie poprzez ruiny, który poszukuje rozwiązania na uratowanie świata przed apokalipsą, która nastała. Jego próby są nieudolne. Gubiąc się w korytarzach tego wymarłego świata błądzi i mija się z samym sobą z przeszłości, wspominając utracony świat i ukochaną, która przeminęła razem z tamtą rzeczywistością. Teledysk inspirowany niemieckim serialem "Dark" oraz podróżami w czasie.
CZŁOWIEK W LESIE (2019)
reż. Wojciech Garus
Krótki obraz działalności człowieka w lesie. Film zrealizowany w pojedynkę
jako tzw dronie, czyli selfie z drona
STWORZENIE (2018)
reż. Maciej Jarczyński
Film eksperymentalny pokazujący proces stworzenia świata i człowieka.
WANDA WASILEWSKA (2017/2020)
reż. Aleksandra Skorupa
Co by się stało, gdyby Wanda Wasilewska przybyła do nas ponad pół wieku od własnej śmierci? Co mogłaby powiedzieć? Za czym tęsknić? Jak patrzyłaby na współczesną Polskę? Czy można nazwać ją postacią tragiczną czy tylko kochanką Stalina i zdrajczynią ojczyzny?
Spektakl jest próbą “uczłowieczenia” posągu i podania w wątpliwość jednoznaczną ocenę postępowania głównej bohaterki. Dla pokolenia urodzonego po 1989 roku spektakl może być okazją do poznania tej postaci, która praktycznie nie pojawia się na lekcjach historii.
Tekst pisany jest z trzech perspektyw. Z jednej strony mamy współczesność, by za chwilę móc przenieść się w czasy przedwojenne czy lata 50-te, będące okresem największej działalności politycznej Wandy. Biografia pojedynczego człowieka splata się z biografią państwową. Wasilewska staje się niejako postacią tragiczną, chociaż twórcom nie zależy na jej odbrązawianiu.
Ciekawe w tym kontekście staje się zmaganie młodej aktorki, nie znającej wcześniej Wandy, z kimś, kto pokoleniu jej rodziców kojarzy się z najgorszym stalinowskim okresem. Aktorka Kamila Banasiak próbuje wcielić się w postać odległą od niej historycznie i mentalnie. To tutaj łączy się przeszłość z teraźniejszością, a wszystko wymyka się jednoznacznej ocenie.
DZIŚ, JUTRO... WCZORAJ (2019)
reż. Krzysztof Kadłubowski, Diana Kadłubowska
Opowieść o rodzinie i trudnych relacjach z wojną i holocaustem w tle. Babcia, mama i wnuczka. Trzy pokolenia, trzy kobiety, trzy odmienne światy wpisane w jedną historię. Babcia i mama żyją w długoletnim konflikcie. Lata uprzedzeń i wzajemnych pretensji spowodowały, że każda z nich zamknęła się w sobie i swoim cierpieniu. Klucz do świata jednej i drugiej ma Judyta (córka i wnuczka), która jako trzecie pokolenie Dzieci Holocaustu wróciła do korzeni swojej rodziny.
FAUST (2019)
reż. Marianna Atłas
Animacja dyplomowa stworzona w technice połączenia tradycyjnej, przestrzennej animacji lalkowej i animacji cyfrowej. Jest to autorska interpretacja legendy o Fauście, oparta o dramat Johanna Wolfganga von Goethego, w której uczony borykający się ze znalezieniem istoty sensu życia zawiera układ z diabłem. W filmie alchemik zostaje nawiedzony przez Mefistofelesa, skrywającego się pod postacią czarnego pudla. Animacja nawiązuje do nurtu niemieckiego ekspresjonizmu filmowego. Bazę stanowiły wykonane odręcznie lalki oraz scenografia.
PILECKI PROJECT PERFORMANCE, odc.3 - TU JEST POLSKA! (2020)
reż. Jakub Gryzowski
Trzeci odcinek serialu opartego na tekście sztuki "Wyzwolenie" St. Wyspiańskiego.
THE GIFT (2020)
reż. Kacper Świerczyński
ELEKTRONIKT - KŁOPOTY (2020)
reż. Maciej Bednarek
POWITANIE JESIENI (2019)
reż. Rafał Reyman Głombiowski
Starszy mężczyzna i młoda kobieta w mrocznym, zapomnianym domu. Czy to kat i ofiara, czy może tylko koszmarny sen?
Krótkometrażowy film utrzymany w klimacie onirycznego kina noir, w którym prosta historia opowiedziana jest bez dialogów poprzez wystylizowane czarno-białe zdjęcia i sugestywną muzykę.
HELL IS OTHER PEOPLE (2020)
reż. Kamil Kwiatkowski
Abstrakcyjna animacja o wyobcowaniu i problemach w komunikacji międzyludzkiej w rytm muzyki gorzowskiego eksperymentalnego duetu Wrathu + Mała Fuzja (Kamil Kwiatkowski i Sebastian Siuda). Wszystkie rysunki to projekty tatuaży zielonogórzanki Agnieszki Hry Hryniewicz.
FIKOŁEK (2019)
reż. Milena Dutkowska
Trzydziestodwuletni Adam wciąż mieszka ze swoją nadopiekuńczą matką. Ich
codzienność wypełniają rytuały posłuszeństwa i wzajemnej zależności.
Wszystko się zmienia, kiedy pewnej nocy Adamowi zaczyna towarzyszyć
mężczyzna w szarym garniturze widoczny tylko dla niego.
KRASNALE (2017)
reż. Piotr Sułkowski
Nastoletnia dziewczyna budzi się w domku dla lalek. Ku swemu przerażeniu zauważa, że przez okienko przygląda jej się wielkie oko. Okazuje się że domek trzyma w rękach jeden z Krasnali, który pstryknięciem wyłamuje drzwi i wkłada tam swój monstrualny język...
SYN (2020)
reż. Mariusz Wirski
Esej dokumentalny o młodym małżeństwie spodziewającym się dziecka. Film opowiada o końcu pewnej epoki i nadchodzących zmianach w ich życiu. Metajęzykowe zabiegi, łamanie konwencji oraz eksperymentalna forma wzbogacają historię, czyniąc ją intymnym dziennikiem.
MARWIRE - QUARANTINE (2020)
reż. Mariusz Wirski
Postępująca degradacja stanu psychicznego mężczyzny rozwija się wprost proporcjonalnie do trwającej kwarantanny. Wideoklip zrealizowany do utworu, którego premiera zaplanowana jest na przełom czerwca i lipca.
DROGA DO DOMU (2020)
reż. Tomasz Pulchny
CHMURKA (2019)
reż. Konrad Domaszewski
WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ (2020)
reż. Wawrzyniec Turowski
Nastały trudne czasy, w których dzieci utknęły w swoich domach. Piosenka spieszy im z pomocą, żeby uśmiech zagościł na ich twarzach.
NIE MAM DOSYĆ (2019)
reż. Wawrzyniec Turowski
Dzieci już nie bawią się razem na podwórkach, placach, boiskach... Czy na pewno wszystkie? Bohaterowie filmu "Nie Mamy Dosyć" wiedzą, że wirtualna rzeczywistość nie zastąpi wspólnego spędzania czasu z radosnym śpiewem na ustach.
NIEPOWAŻNA FORMA (2020)
reż. Tomir Dąbrowski
Filmoskecz okołosportowy.
NIEPOWAŻNY KORONAWIRUS (2020)
reż. Tomir Dąbrowski
Niepoważny filmoskecz mocno abstrakcyjnie obrazujący do tzw. koronawirusa.
NIEPOWAŻNY WIRUS (2020)
reż. Tomir Dąbrowski
Niepoważny filmoskecz na temat okołomedyczny.
NIEPOWAŻNA NATURA (2020)
reż. Tomir Dąbrowski
THE FULLMOON NIGHT AND DEATH DAY OF THE EVIL DEAD PSYCHO PROJECT (2020)
reż. Tomir Dąbrowski
Asystent producenta muzycznego postanawia skraść gażę zespołu technorockpopowego co sprowadza na niego całe piekło kłopotów...
SIEMAZIEMIA - INTRO (2019)
reż. Jakub Kostewicz
Równie abstrakcyjne co dosłowne ukazanie dziwacznych narodzin, przepełnionych krwią i wodami płodowymi. Przerażona światem zewnętrznym istota postanawia wrócić do łona.
Pełny program tegorocznej edycji festiwalu zostanie opublikowany 13 czerwca 2020.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz