Festiwal Filmowy Kocham Dziwne Kino vol.8 - zgłoszenia
67 zgłoszeń, w tym ze Szwecji, Danii, Tanzanii, Ugandy, Ukrainy i Argentyny.
10 lipca opublikujemy program ósmej edycji Festiwalu Filmowego Kocham Dziwne Kino. Zanim to jednak nastąpi zachęcamy do zapoznania się z filmami, które zostały na tegoroczny festiwal zgłoszone.
* - opisy pochodzą z kart zgłoszeniowych nadesłanych przez twórców.
reż. Maciej Bednarek
Wykonana z plasteliny, w technice animacji poklatkowej, dokumentalna opowieść o pierwszym lądowaniu człowieka na Księżycu.
RYPIN NA MARSIE (2018)
reż. praca zbiorowa
DZIECI VIDEO (2018)
reż. Sławek Podwojski
Początek lat 90. ubiegłego wieku. Grupa młodych chłopaków chce rozkręcić interes w postaci wypożyczalni kaset VHS. Niestety zatracają przy tym swoją przyjaźń. Ale czy na pewno?
SAW YOU DROWN (2018)
reż. Sebastian Lethargus Maciejewski
Teledysk jest fanowskim hołdem dla szwedzkiej grupy rockowej Katatonia, w szczególności dla utworu "Saw You Drown" oraz jest też jego reżyserską interpretacją. Klip w fantazyjny sposób przedstawia mężczyznę, który oczami wyobraźni, widzi jak jego najpiękniejsze wspomnienia toną w wodach czasu, znikając bezpowrotnie.
LET ME LIVE (2018)
reż. Sebastian Lethargus Maciejewski
Historia zawarta w klipie jest autorską i reżyserską interpretacją tekstu zespołu rockowego HimAir, opisuje najskrytsze obsesje i pragnienia pewnego tajemniczego mężczyzny, prześladujące bohatera myśli ukazują się w jego wyobraźni pod postacią upiora. Mężczyzna chcąc wyjść z tej błędnej pętli czasowej, szuka przysłowiowego światełka w tunelu, opisując swoje niepokojące myśli na starej, wysłużonej maszynie do pisania. Dodatkowa krótka przypowieść w klipie jest rewersem w pewnym sensie historii zawartej w poprzednim teledysku ("Saw You Drown" by Katie Pelc).
SIEDLISKO - Director's Cut (2019)
reż. Sebastian Lethargus Maciejewski
Siedlisko Director's Cut jest to alternatywny film grozy, którego bohaterem jest tajemnicza kobieta obdarzona niezwykłą wrażliwością na otaczającą ją rzeczywistość. Zamieszkuje ona na peryferiach cywilizacyjnego zgiełku w miejscu zwanym Siedliskiem, gdzie ono jak i zarówno kobieta stają się świadkami początku apokalipsy, która nieśmiało wkrada się w życie naszej protagonistki za sprawą równie tajemniczego ducha, manifestującego w jej rzeczywistości swoją obecność zwiastującego nadchodzący kres.
Cała historia opisana jest z naszej perspektywy, obserwatorów anonimowych, wręcz paradokumentalnie i metaforycznie w wybranych fragmentach życia tajemniczej kobiety, Od początku jej wędrówki aż do końca. Film jest pierwotnym założeniem z muzyką formacji Deep-pression i jej lidera, oraz wzbogacony jest efektami wizualnymi.
LUCID (2016)
reż. Henrik Bjerregaard Clausen
Człowiek budzi się i próbuje zmienić bieg swojego życia, ale czy naprawdę jest w stanie kontrolować swe przeznaczenie?
ESCAPING THE DEAD (2017)
reż. Martin Sonntag & Bastian Brinch-Pedersen
VINO A SER BELLEZA. PRZYSZEDŁ ABY CZYNIĆ PIĘKNO (2018)
reż. Anna Sol Janik
Cinthia Chomsky, bohaterka filmu, odnajduje pamiątki osobiste po swoim dziadku , który pochodził z Pińska na Białorusi, mieszkał w Polsce w Horodle a w 1948 roku wyemigrował do Buenos Aires. Chce odtworzyć drogę młodości dziadka i w tym celu wyrusza w podróż do tej samej ziemi do której jej przodkowie sami nigdy nie powrócili. W tę sentymentalną podróż zabiera zrobione przez siebie dzieła. Są one odbiciem zmysłów łączących ją z jej korzeniami pozwalającymi przekształcić ból oraz wygnanie w piękno. Wykonane techniką markieterii, której nauczyła się od wuja dziadka, pozostaną w miejscach związanych z jej rodziną.
OPOWIEŚĆ O... (2017)
reż. Mateusz Pawełczyk
Poetycki film o tajemniczym, pięknym obiekcie, niczym statek kosmiczny z "2001: Odyseja Kosmiczna", który okazuje się być...
DWA OGNIE (2016)
reż. Mateusz Pawełczyk
Dwie pozornie różne grupy walczą o ten sam cel. Ogień i różne odwołania i metafory z nim związane.
KOMISARZ HANUSIK I WARSZAWIOK (2015)
reż. Mateusz Pawełczyk
Śląski detektyw stara się rozwiązać zagadkę przebierańca wspólnie z policjantem z Warszawy.
KARMINADEL FIKCJO (2017)
reż. Mateusz Pawełczyk
Twórcze przekształcenie (cover/pastisz/inspiracja/cytat) słynnej sceny z filmu "Pulp Fiction".
CENTAUR (2019)
reż. Maciej Jarczyński
Film eksperymentalny łączący obraz, muzykę, fragmenty poezji Hugona Laseckiego.
PIERWSZY SEN (2019)
reż. Maciej Jarczyński
Film eksperymentalny będący ścisłym połączeniem muzyki i obrazu. W sposób symboliczny pokazuje połączenie pierwszych ludzi.
MISA FAUNA (2019)
reż. Maciej Jarczyński
Krótka animacja nawiązująca do stworzenia zwierząt.
KURIOZALNE BUTY (2018)
reż. Maciej Bednarek
Film wyróżniony z Festiwalu Polskiej Animacji O!PLA. Znajdował się w kategorii Animowany Wideoklip.
BE MY CAT: A FILM FOR ANNE (2015)
reż. Adrian Tofei
Więcej przeczytacie pod linkiem: https://www.filmawka.pl/camping-8-be-my-cat/
Adrian Țofei – reżyser, scenarzysta,
producent, aktor, sympatyk kotów i być może psychopata – z lekkością
opowiada o swoim projekcie. Jego postać to głęboko zauroczony Anne Hathaway aspirujący filmowiec, który odkąd zobaczył Kobietę Kota w “Mroczny rycerz powstaje” stara się sprowadzić piękną Anne
do Rumunii. By udowodnić swoją miłość i umiejętności aktorskie,
poszukuje on po kraju sobowtórek aktorki, z którymi mógłby nakręcić
scenki filmowe, a później przesłać je swojej idolce. Jednak,
niespodziewanie dla dopplegangerek Anne, Adrian
traktuję sprawę bardzo poważnie. Ironiczny i niegroźny śmieszek okazuje
się rasowym psychopatą, zdolnym do wszystkiego, by sprowadzić ukochaną
kocicę z Ameryki na rumuńską prowincję.
Więcej przeczytacie pod linkiem: https://www.filmawka.pl/camping-8-be-my-cat/
POTWORY TO TACY INTERESUJĄCY LUDZIE (2018)
reż. Błażej Kujawa
Minimalistyczny thriller Błażeja Kujawy to hołd oddany temu gatunkowi. Ascetyczny, oszczędny w formie film jest kwintesencją "czystego kina".
EUTANATOR (2018)
reż. Dawid Topór
''Eutanator'' przedstawiony jest z perspektywy osoby chorej na schizofrenię. Nieprzyjazny i wrogi świat skłania głównego bohatera do odebrania sobie życia. Naprzeciw tej potrzebie wychodzi Eutanatex – światowy lider świadczący usługi związane z eutanazją.
PRZYCHODZI BABA DO LEKARZA (2019)
reż. Dawid Topór
Film inspirowany porannymi programami dla dzieci.
EGGZEKUCJA (2019)
reż. Wojciech Garus
Ostatnie chwile z życia jajka.
MIĘSO CYBORGA (2018)
reż. Michał Glapiak
W postapokaliptycznym, strawionym przez nuklearną zagładę świecie,
wegetację zapewniają tylko rabunek i kanibalizm. Szajka zdegenerowanych
przez wojnę, rozsmakowanych w ludzkim mięsie zwyrodnialców zdobywa
pożywienie przy pomocy zaprogramowanego na zabijanie cyborga. Sielanka
trwa do czasu, aż morderczej maszynie psuje się akumulator. Próba
naprawienia awarii okaże się początkiem końca marnej egzystencji
karaluchów w ludzkiej skórze. Śmierć głodowa byłaby rozkoszą w
porównaniu z tym, co przygotował dla nich ich własny cyborg!
MARZANNA (2018)
reż. Michał Glapiak
Hołdujący pogańskim obrzędom wieśniacy pragną zapewnić sobie urodzaj
paląc Marzannę w pierwszy dzień wiosny. O jej sporządzenie proszą
gajowego; ten jednak tworzy kukłę tak cudnej urody, iż od razu zakochuje
się w niej namiętną miłością. Sprawy komplikują się jeszcze bardziej
gdy wrogi bezbożnym rytuałom miejscowy ksiądz wynajmuje zamieszkujących
lasy Krzyżaków, aby zagonili pogańską hołotę znów do kościoła.
Odpowiedzią na ogień, w którym wieśniacy spalą odbitą z rąk gajowego
Marzannę, będzie śmiertelny ogień krzyżackich karabinów i ogień zemsty
krwawego demona zimy!
reż. Piotr Sułkowski
Mężczyzna (AdamWoronowicz) trawiony przez poczucie winy, ponieważ nie odważył się stanąć w obronie własnej matki (Joanna Kulig), wciela się w rolę mordercy i zmusza dziesięcioletniego siebie do zmierzenia się z traumą.
THE PHOTOGRAPH (2016)
reż. Rahul Kumar Singh
LAS MENINAS (2008)
reż. Ihor Podolchak
Czteroosobowa rodzina (Ojciec, Matka, Córka i Syn) mieszka w praktycznie całkowitej izolacji w rodzinnej posesji za miastem[, która wydaje się być labiryntem korytarzy i odzwierciedleń lustrzanych. Owa zamknięta przestrzeń jest na tyle pogmatwana, że tworzy coś na kształt wstęgi Möbiusa, przez co oś czasu zostaje również zniekształcona, skutkiem czego jest przeplatanie się teraźniejszości z przyszłością- w tym domu nie ma różnicy pomiędzy biegiem czasu do przodu i do tyłu, tak samo jak nie ma różnicy pomiędzy mglistymi wspomnieniami a realnymi zdarzeniami.
ANGELUS NOVUS (2018)
reż. Piotr Surlej
Bohater wraca na Ziemię wiele lat po katastrofie ekologicznej w poszukiwaniu resztek wiedzy i artefaktów. Film powstał w wyniku przemyśleń na temat otaczającego nas świata i kierunku, w którym zmierza.
GPS (2019)
reż. Dominik Czech
Czy zastanawiałeś się kiedyś kim jest gość, który do Ciebie mówi w Twoim smartfonie? Wsiadasz do samochodu, wpisujesz adres i już wiesz gdzie jechać! To jest wspaniałe! Szkoda tylko, że w ogóle tego nie szanujesz. Nie masz pojęcia ile zachodzi skomplikowanych procesów tylko po to, żebyś Ty mógł wygodnie siedzieć za kierownicą. A tam, po drugiej stronie, toczy się wojna.
W role Twoich głosów ze smartfona wcielają się aktorzy z polskich teatrów: Grażyna Madej oraz Adam Dzieciniak. W groteskowy sposób próbują obalić istnienie stereotypów. Dogryzając sobie wzajemnie próbują udowodnić wyższość płci odzwierciedlając przy tym znaną wszystkim domową atmosferę.
TO NIE JA (2018)
reż. Dagmara Niemiec
Feliks zostaje zmyślonym przyjacielem zaniedbywanej przez zapracowanych rodziców kilkuletniej dziewczynki, Marceliny. Od tamtej pory nie odstępuje jej na krok. Nawet po wielu latach, gdy Marcelina jest już dorosłą kobietą. Teraz obecność figlarnego Feliksa bardziej jej przeszkadza niż pomaga, ale mimo to nie potrafi się z nim rozstać. Jednak na horyzoncie pojawia się pewien chłopak, kolega z pracy...
TAMALA (2018)
reż. Goodhope E. Zagamba
W nadmorskim mieście młoda kobieta Tamala uważa się za bezdomną i bezbronną. Szczególnie dlatego, że jest kobietą. Tak więc, udając mężczyznę, jeśli nie pomylono ją z jednym, odkrywa, że przywiązuje się do Ezry. Człowiek, który zajmuje się rybami i staje się jej swego rodzaju przyjacielem. Jednak burzliwe życie Tamali w mieście tylko popycha ją coraz bardziej do powrotu do Kigomy. Gdzie czeka na nią babcia.
KOSMICZNA GRA (2019)
reż. Jagoda Śpionek
CYBORGY (2019)
reż. Adam Żądło
Czy cyborgi śnią o elektrycznej miłości? W perfekcyjnie zaprojektowanym świecie maszyn wszyscy działają zgodnie z zasadami ustalonymi przez jednostkę centralną. Z rytmu pracy wyłamują się jednak dwa urządzenia, które zaczynają komunikować się ze sobą. Ich relacja okaże się tragiczna w skutkach dla całego systemu... Animowane science-fiction w komputerowej estetyce, które może być zarówno alegorią systemów totalitarnych, jak i odniesieniem do nowoczesnego świata standaryzacji, automatyzacji i robotyzacji.
PILECKI PROJECT PERFORMANCE: PRZEBUDZENIE MOCY (2018)
reż. Jakub Gryzowski
Rotmistrz Witold Pilecki budzi się we współczesnej Polsce i przemawia głosem Konrada ze sztuki „Wyzwolenie” Stanisława Wyspiańskiego.
PILECKI PROJECT PERFORMANCE: MASKI NAD GROBEM (2019)
reż. Jakub Gryzowski
Dalsze losy rotmistrza i jego prób zmierzenia się z polskim mesjanizmem.
PLAYSTATION VS XBOX: WOJNA FANBOJÓW (2019)
reż. Konrad Wrona
Promotorzy Playstation i Xboxa są tak zaślepieni marką, którą promują, że są w stanie niemal "zabić" swojego przeciwnika. Kto ma większe jaja?
KRONO (2018)
reż. Konrad Wrona
"KRONO" to superbohaterskie kino akcji z elementami sztuk walki. Wiktor
Zaremba, po 12 latach podróży i nauki azjatyckich systemów walki, wraca
do rodzinnego Sopotu. Przez ten czas miasto bardzo się zmieniło, rządzą
w nim organizacje przestępcze. Napad na Jego przyjaciółkę z dzieciństwa
- Zuzannę - motywuje Wiktora do walki z gangiem.
KRONO: SPRZEDAWCY ŚMIERCI (2018)
reż. Konrad Wrona
"KRONO: Sprzedawcy Śmierci" to superbohaterskie kino nastawione na
akcję i konfrontacje sztuk walki. Wiktor Zaremba aka KRONO, próbuje
powstrzymać brutalną grupę przestępców zwaną Sprzedawcami. Aby się do
nich dostać, musi zawrzeć nową, obiecującą znajomość.
KRONO: NIEŚWIĘTY MIKOŁAJ (2018)
reż. Konrad Wrona
"KRONO: Nieświęty Mikołaj" to superbohaterskie kino nastawione na akcję i
konfrontacje sztuk walki. Wiktor Zaremba aka KRONO, musi powstrzymać od
sześciu lat nieuchwytnego przestępcę, przebierającego się za Świętego
Mikołaja i działającego tylko w grudniu. Czy uda mu się odnaleźć?
OBRAZ (2018)
reż. Jakub Półtorak
Jest to metafizyczne thriller, którego akcja rozgrywa się wokół tajemniczego obrazu będącego w posiadaniu profesora matematyki i znawcy sztuki - Szymona Kaltberga.
MIEJSCE SPOTKAŃ (2019)
reż. Mateusz Pawełczyk
Film inspirowany Wrocławiem oraz jego hasłem reklamowym ,,Miasto Spotkań" (z małym akcentem o Opolu). Spotkania z obcymi którzy wcale nie są aż tacy obcy i niekoniecznie przylecieli do nas spodkiem" O tym co może być obce, o akceptacji i własnej tożsamości w otoczce tajemniczości niezależnego kina.
reż. Tomasz Kowal
Film luźno inspirowany pamiętnikiem Raymonda Maufrais'a, podróżnika, który w 1950 r. zaginął w dżungli Gujany Francuskiej. Jego samotna wędrówka przez tropikalną puszczę z awanturniczej przygody, zamienia się w podróż do jądra ciemności.
ZAMKNIĘTE OCZY BORSUKA (2019)
reż. Tomasz Kowal
Historia gitarzysty, który bez żadnej przyczyny traci zdolność gry na gitarze. Nieoczekiwanie jego losy łączą się z przejechanym przez pociąg borsukiem.
Kolonia letnia w Gryficach, rok 1988. Dwóch chłopców z najmłodszej grupy dostaje zadanie wdrożyć nowego kolonistę, który przybywa na miejsce z opóźnieniem i ma problem z otwarciem się na resztę kolegów.
Czasami warto zrobić wszystko, żeby nie utracić przyjaciela.
Nawet w ciszy szukam dźwięku.
KROPLA (2018)
reż. Robert Piwowarczyk
Osamotniony niemiecki żołnierz spotyka rannego wroga na środku pustyni.
SÓWKA IMPREZÓWKA - ROZMOWY PRZY KARCZOWANIU LASU (2017)
reż. Mariusz Szulc
Leśne otoczenie sówki i jej przyjaciół drastycznie uległo zmianie.
Sówka zwołuje naradę, jednak okazuje się, że pewnym wewnętrznym zmianom ulegli jej towarzysze.
DYLEMAT TOWARZYSKI (2017)
reż. Katarzyna Małyszko
krótki film animowany, wykonany w technice pixilacji. Opowiada o człowieku czekającym na spotkanie w kawiarni.
LANDRYNKI (2019)
reż. Tomasz Pawlak
Kolonia letnia w Gryficach, rok 1988. Dwóch chłopców z najmłodszej grupy dostaje zadanie wdrożyć nowego kolonistę, który przybywa na miejsce z opóźnieniem i ma problem z otwarciem się na resztę kolegów.
PRZYWIĄZANIE (2019)
reż. Katarzyna Babicz
Mężczyzna w średnim wieku odchodzi od żony dla młodej, pięknej kochanki. Gdy zamieszkuje z nową wybranką, szybko okazuje się, że nie jest ona tym, kogo się spodziewał.
JADŁOWSTRĘT (2017)
reż. Katarzyna Babicz
Pod wpływem substancji na odchudzanie, młoda dziewczyna chora na anoreksję doświadcza omamów. Jej ciało zaczyna się zmieniać.
GDZIE JEST DZIADEK? (2018)
reż. Adam Uryniak
Paweł wraz ze swoją dziewczyną przyjeżdża w odwiedziny do dziadka, który od lat mieszka w małej chatce stojące w sercu starego lasu. Gdy bohaterowie docierają na miejsce okazuję się, że staruszek zniknął. Młodzi ludzie postanawiają rozejrzeć się po okolicy.Poszukiwania nie dają rezultatu. Zniechęceni bohaterowie wracają do chatki. Wraz z zapadnięciem zmroku las trafia we władanie uśpionych za dnia sił. Paweł i Karolina dostają się pod ich urok i poddają się prawom nocnego świata.
KOCHANKA SZAMOTY (2017)
reż. Adam Uryniak
Prawnik Józef Szamota próbuje rozwikłać tajemnicę z przeszłości pięknej nieznajomej spotkanej w opuszczonym pałacu.
HERMIT: MOSTER KILLER (2016)
reż. Ola Paulanowski
NIESPODZIANKA (2019)
reż. Wawrzyniec Turowski
Czasami warto zrobić wszystko, żeby nie utracić przyjaciela.
W CISZY (2019)
reż. Wawrzyniec Turowski
reż. Wawrzyniec Turowski
Nawet w ciszy szukam dźwięku.
NIC A NIC (2018)
reż. Wawrzyniec Turowski
Gdy marzenia spisze się w scenariusz mogą stać się prawdą. Lecz po latach trzeba będzie stanąć oko w oko ze wspomnieniami.
NIEBIESKIE I CZERWONE (2019)
reż. Wawrzyniec Turowski
Każdego dnia toczy się walka, w której najmocniejszy cios zadaje się samemu sobie. W człowieku współistnieją dwie natury, która dziś wygra?
'39 (2019)
reż. Wawrzyniec Turowski
W długiej drodze pod górę może przyjść taki moment, w którym pojawi się zupełnie inny horyzont. Od nas zależy czy go dostrzeżemy.
GRA O KORONĘ. ODCINEK 4 (2019)
reż. Piotr Montowski
RED DREAM (2018)
reż. Grzegorz Kacprzak
Historia jest inspirowana dziecięcymi marzeniami o osiągnięciu, nie czegoś wielkiego, ale czegoś unikatowego, czegoś czego jeszcze nikt nie miał okazji doświadczyć. Opowiada o marzeniu, które kwitło z bohaterką od początku i o tym jak ona sama je postrzega. Film przedstawia również wsparcie kochającego ojca, który poprzez pielęgnowanie córki daje nie tylko dowód na ogromną miłość, ale i udowadnia, że wspólna wiara jest silniejsza w realizowaniu wybranej drogi. Jeśli, miałaby powstać esencja filmu, brzmiałaby ona tak:
„Historia jest o marzycielach dla marzycieli, którzy udowadniają, że wiara w siebie i w to co się robi owocuje w realizację swoich celów”.
Film zrealizowany na międzynarodowy konkurs NASA i SciArt Exchange, gdzie po ocenie m.in. przez reż. ,,Rogue One: A Star Wars Story” - Garetha Edwardsa, dostał się do ścisłego finału jako jedyny z Polski.
„Historia jest o marzycielach dla marzycieli, którzy udowadniają, że wiara w siebie i w to co się robi owocuje w realizację swoich celów”.
Film zrealizowany na międzynarodowy konkurs NASA i SciArt Exchange, gdzie po ocenie m.in. przez reż. ,,Rogue One: A Star Wars Story” - Garetha Edwardsa, dostał się do ścisłego finału jako jedyny z Polski.
TARGET EARTH (2017)
reż. Kamil Janko
Animacja sci-fi zrealizowana metodą stop-motion przy pomocy klocków Lego. Opowiada o relacjach ludzi z obcą cywilizacją i konsekwencjach braku przygotowania na nadchodzący kataklizm. Cały film powstawał w zaciszu domowym przez okres prawie 5 lat.
THE JOURNEY OF A SOLDIER (2018)
reż. Kamil Janko
Podróż niektórych może składać się z przeszkód, wojen i bólu. Jako autor animacji poświęciłem swój czas i budżet, aby stworzyć film opowiadający o żołnierzu, który nie boi się podejmować ryzyka i chętnie zdobywa doświadczenie. Autorska historia Kirxa Shepparda obejmuje szeroką gamę wydarzeń w epoce Wojen Klonów z uniwersum Star Wars. Film ten jest wprowadzeniem do mini serialu jakiego się podjąłem.
JIGSALLINA 2 (2018)
reż. Maciej Segiet
Po sześciu latach od wydarzeń z pierwszej części Jigsallina - seryjna morderczyni inspirująca się "Balladyną" Juliusza Słowackiego - powraca, a bohaterom przyjdzie zmierzyć się z przeszłością i tym, co przygotowała dla nich przyszłość... Przerażający film akcji inspirowany klasycznymi dziełami z ekranu TV Puls, podszyty absurdem aż do jego apogeum w spektakularnym finale!
HONOR (2016)
reż. Mateusz Żegliński
Inspiracją do stworzenia tego filmu było opowiadanie Marka Hłaski „Miesiąc Matki Boskiej”. Głównym bohaterem filmu jest narodowiec, który nie zgadza się na odmienności, które według niego zaprzeczają jego ideałom. Film patrzy oczami nacjonalisty. Honor to postawa, którą ocenisz przez pryzmat własnych wartości.
BARBER'N'PUNK (2018)
reż. Mateusz Żegliński
MARSZ (2015)
reż. Mateusz Żegliński
KISHONIA (2018)
Etiuda dokumentalna, która opowiada o szczecińskim nacjonaliście prowadzącym w Warszawie w 2014 roku „Marsz Niepodległości”, podczas którego doszło do największych zamieszek. Bohater filmu dowodzi swoim oddziałem składającym się z członków Młodzieży Wszechpolskiej Szczecin, który został sformowany w 23. Pluton Straży Marszu Niepodległości i umieszczony na czele pochodu. Krótki film o jednostce, która w tłumie zatraca swój głos.
KISHONIA (2018)
reż. Horacy Muszyński
HM
channel przedstawia najbardziej ukiszony film roku. Horror, który mrozi
krew w żyłach i stoi w kontrze do instagramowego Food Porn. Nadeszła
apokalipsa! Wywołały ją polskie ogórki kiszone! Dwóch naukowców
postanawia rozwikłać problem dziwnej choroby zmieniającej ludzi w
zmutowane ogórki. W trakcie na jaw wychodzą kolejne zaskakujące fakty
dotyczące polskich kiszonek. Czy uda się ocalić ludzkość?
Krótkometrażowy film w stylistyce amerykańskich horrorów klasy B, opiera
się na typowym gatunkowym scenariuszu. Jednak ta prosta, z pozoru błaha
opowieść tak naprawdę jest przerysowanym odbiciem problemów
współczesności. Polską wersję filmu czyta jeden z najbardziej cenionych
lektorów, Tomasz Knapik. W polskiej kulturze mass mediów lektor jest
fenomenem, inspirującym narzędziem dla sztuki filmowej i dziedzin
pokrewnych.
Duke, Amerykanin jedzie do Kampali, stolicy Ugandy, by odwiedzić swojego brata Paula. Kiedy przybywa dzieci ulicy kradną jego bagaż. Postanawia pójść za nimi. Zwabiają go na niebezpieczne terytorium gangów ... Duke ma kłopoty, a jedynym wyjściem jest walka z osławionym przywódcą gangu - Tumalatą w meczu śmierci.
PRECISION: THE CHILD DRUG TRAFFICKING (2019)
reż. Sserunnya Kaddu Earnest
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz